¬ Nationella Exjobb-poolen läggs ner den 31/3-12!

På grund av tekniska brister och flera avhoppande lärosäten  läggs tjänsten ned från och med 31 mars 2012. Vid Göteborgs universitet arbetar dem nu med att finna ett ännu bättre system för hantering av uppsatsförslag men även praktik- och jobbannonser. Vart nu detta ska läggas upp återstår väl att se.

 

”Jag tror att studenterna gärna vill göra examensarbeten som är förankrade i verkligheten och inte blir liggandes i någon hylla!" - Lars Ekberg

 

Vill du veta mer om vad ett xjobb innebär, kan du läsa det här. :)

 

Bild: xjobb.se

 

Så otroligt synd, precis då jag ska påbörja mitt examensarbete! Då jag faktiskt tänkt söka xjobb till min kandidatuppsats... Jag hoppas det kommer upp något liknande nu snarast under vårterminen! Men inför vårens uppsatskurser finns dock fortfarande flera intressanta förslag  på uppsatsämnen kvar från företag och organisationer som du kan passa på att titta lite extra på, www.xjobb.nu och även på student.se tills vidare.

 

Här är några exempel på aktuella uppsatsförslag är:

  • Språkteknologi för kvalitetsutveckling och medicinsk forskning
  • Vattenåtervinning för framtidens bostadsområde
  • Vad kostar utanförskapet?
  • Appar och sociala medier
  • Landsbygdsutveckling
  • Hur stärker vi vårt varumärke?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0