¬ Boys will be boys, or will they?

Jag har valt att inte kommentera klippen och gå in så djupt i ämnet eftersom jag vill vara opartisk i det hela, och något som könsroller kan man diskutera i evigheter, det är ett brett och hett ämne, som oftast slutar med att dispyter, aggressioner, frustrationer osv kan uppstå, men ärligt talat så är det ett väldigt känsligt ämne som bör hanteras med respekt, empati och ärlighet, men det är ju egentligen det som gör det hela intressant och värdefullt! Jag vill inte gå in så mycket på detta. Men en sak vill jag skriva, oavsett huruvida dessa föräldrar resonerar eller vad man har för fördomar eller förståelse för ämnet så kan jag i alla fall inte förneka den kärlek man ändå känner att dessa familjer har och att dessa barn generellt sett ser gladare/lyckligare ut då de får vara den dem verkligen känner att dem är. Ingen människa har rätt att tala om hur man ska vara se ut eller vad.

 

Ska man införa något sådant här könsbyte så tidigt in i ett barns ålder? Vad är egentligen moraliskt rätt och fel? Handlar det om värderingskrockar? Hur skulle vi i Sverige agera? Hur kan föräldrar gå med på detta? Din finns många intressanta frågeställningar som väcks...

 

Men vem är JAG att döma?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0