¬ Day of doom!

Nu måste jag spy galla på bloggen idag!

Har haft verkligen h***etens dag idag. Igår satt jag och pluggade hela dagen (så duktig som jag är) och förberedde mig inför examination. Ja, vad kunde ja ha suttit? Kanske 6-8 timmar sammanlagt med att förebereda material och powerpointsredovisning, varav 3 timmar material för presentation. Och vad händer?! Bara några minuter innan jag ska skriva ut allt, så har HELA ARBETET raderats, som bortblåst! USB, överföringar och dokument vill inte samarbeta med mig! Allt slit och då menar jag verkligen svett och tårar (inget blod dock) bara borta! Jag blev helt knäckt. Så där satt man kl. 3 på morgonen och fick BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN! Väl klar och har sparat det ordentligt, måste ha tryckt på knappen minst 10 gånger för att försäkra mig om att det var sparat...ja då händer det lite andra frustrerande saker som inte gör saken bättre. Så nu har då klockan rullat förbi 5 på morgonen! Den tröttaste tjejen somnar på soffan. Dagen efter sig försover hon sig!! Ibland, undrar man ju om det är någon som leker med mig? Någon som står och pillar mig med en pinne liksom enbart för att trakassera mig. Nej, den här dagen har varit otroligt lång och jag är nog tröttast i stan.

Vad har vi lärt oss av detta? SPARA, SPARA, SPARA alla dokument ni skriver, i 2...3..olika mappar om så behövs! För över material till en extern hårddisk eller något liknande så att detta verkligen inte inträffar. Inte kul när sådant här händer, men det händer!

Till råga på allt ovanstående: Kände mig som Hulken idag, haha true story. Inte min dag idag!


Bild: facebook.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0