¬ Frågan är fri, men svaret kostar oftast pengar?

Nu har jag tagit mig tillfället i akt och skaffat mig en sådan här praktisk
-->frågebox<-- på hemsidan Blogresponse.

Boxen finns också placerad på min blogg på förstasidan. Smidigt och enkelt för rak kommunikation och början på ytliga frågor som kanske kan utvecklas till djupare diskussioner? Det går också att kontakta mig via mail, genom att klicka på det rosa kuvertet! Det är det som är mitt mål i alla fall med den här bloggen över huvudtaget, resonera, yttra sig, kommunicera och våga ha sina åsikter och kommentera! Och givetvis också relaterat till temat: Barn, skola, kunskap/utveckling och utbildning som är det största fokuset här :)

De enklaste frågorna är de svåraste och besvara! Kan bero på att vi människor alltid försöker överprestera/bevisa oss och har viljan inom oss att alltid komma med så fullständiga svar som möjligt, men slutar kanske med konstiga formuleringar eller för avancerade svar pga att det kan väl inte vara så enkelt som att bara svara ja/nej? För oftast är det ju så, undra varför?

Det finns inga korkade frågor, bara korkade svar! Så jag ska väl göra mitt allra yttersta på att inte skriva för långa noveller till svar (även om jag har mycket att skriva) utan kort och koncist med inte alltför kluriga formuleringar och akademiska ord! :)

Vetenskapsforskaren frågar: - "Varför?"
Jag svarar: - "Varför inte?"


Frågeboxen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0