¬ Lärare av imorgon

Tänk på ordet lärare. Vad ger det ut för signaler?

 

Lärare i enkla termer är en person som "lär ut" undervisar, med eller utan formell utbildning. Att läraryrket består av så mycket mer än att undervisa och sätta betyg borde i detta läge vara kristallklart, och skolan har en så mycket större uppgift än så! Vi är inte bara kunskapsförmedlare, vi är även förebilder, psykologer, mentorer, pedagogiska vägledare, föräldrar, uppfostrare...listan kan göras oändlig! Det får mig mycket att tänka på vilken väg framtiden kommer leda in nyexaminerade lärare? Jag läser själv på lärarutbildningen och jag ser ljust på utbildningen i framtiden, men vi är inte där än! Jag är otroligt glad att DETTA, mitt "lärartänk" redan utvecklades under min gymnasieutbildning... Jag önskar bara att politikerna inser allvaret i detta snart, eftersom det känns som att de planerar och utvärderar verksamheten efter en mycket mer förenklad bild än vad den egentligen är!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0