¬ GU-kort

CSN-kort, Mecenatkort, Studentkort? Nej, GU-kort!

Vem har egentligen koll på alla kort de sänder ut till studenter? Förvirrande? Ja, blir mindre förvirrad och gå in på Mecenat så kanske du blir lite klarare i huvudet! Men nu till saken! GU-kort har tidigare kommit upp som diskussionsämne och jag funderade på för något år sedan att själv inskaffa mig ett, men kände då inte något behov av det + att jag dessutom var så fokuserad på mina studier! Men eftersom man inte längre får något Mecenatkort hemskickat i brevlådan, tänkte jag att det var lika bra att jag också beställde ett! Beställa ditt kort kan du göra, här!


Vad har då GU-kortet för funktion?

  • Universitets-ID
  • Mecenatkort med studentrabatter
  • Bevis på medlemskap i studentkåren
  • Lånekort på Universitetsbiblioteket (det gamla ska slängas)
  • Passerkort (tillträde till lokaler, behörighetsområden bestäms av respektive fakultet eller motsvarande.)
  • Utskrift och kopiering
  • Betalfunktion (internt på universitetsområdet)

GU-kortet är baserad på dina kursregistreringar och giltighetstiden på framsidan av kortet visar hur länge det är giltigt, vilket betyder att du måste uppdatera kortet. När du får nya registreringar kan du själv uppdatera ditt kort i närmaste Servicecenter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0