¬ Att observera är att störa! Så sluta störa mig facebook!

Tillgänglig frihet av oändligt sökande på nätet. Det blir rent utsagt ett tvång, frihet är tvång! Men utan att vi ens uppfattar det som tvång! Ett riktigt stort störningsmoment i många människors vardag är inte bara facebook, (vill vi att verkligheten ska bli så här? Vissa påstår däremot att facebook ÄR verkligheten? Hm) aja men det datorn i ren allmänhet som är ett uppehållningsmoment! Misstro mig inte, datorn är en fantastisk innovation, jag hade nog inte velat hamna i ett (OGILLA!!) läge där jag skulle behöva skriva ett examensarbete för hand (med en penna, kommer vi ihåg vad en sådan är? haha) eller på en sådan här ---->snygg apparat!

Okej, det kan verka som att det är mycket som stör mig nu för tiden och det kanske mycket möjligt är så. Men jag får skylla på att jag är i min värsta extrema skrivarprocess där jag blir ett hormonmonster! Men men... Det är liksom hela den hela sociala komplexiteten som stör mig något så fruktansvärt! Därav jag har beslutat mig att radera mitt konto på facebook på obestämd tid, I don't need it, den skräpar ner min hjärna för tillfället och jag känner att jag behöver "gömma" mig från yttre påverkan just nu för att kunna koncentrera mig på mina studier! Dessutom, those who loves me, they'll call me on my cellphone! You know en sådan här, också en annan fantastiskt invention! Jaja, min humor verkar ju i alla fall vara kvar! Alltid ett gott tecken!


Ni kan ju alltid kolla in det omtalade Ross Gardiner-klippet om just facebook!
(Och nej, det är faktiskt inte detta som har lett till mitt beslut, man kanske kan tro det, men nej.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0