¬ Vardagen fortsätter inom dig och utan dig

Varför just jag är ett videoklipp som handlar om flickan Jonna, där hennes vardag ständigt är en kamp. I helthet handlar den om att utsättas för mobbning, men också vad det innebär att inte orka mer, hur kan man ens få någon att förstå att man inte klarar av mer? Den tar även upp perspektiv som skam, avvikelse och begreppet maskrosbarn, för att nämna några få.

Idag lever ständigt barn och unga under dessa sorts omständigheter och det ger mig inte bara en klarare bild av vad det är jag egentligen som pedagog vill åstadkomma i mitt yrke! Klarhet i allra största drag. Har du någonsin känt att du fötts av en anledning? Att det är menat att du ska uträtta någonting specifikt? Well, detta är mitt kall så att säga! Jag brinner för de avvikande ämnen som ingen vågar sig på att yttra om!

 

Det jag vill poängtera som jag i efterhand blev väldigt fundersam över då jag hamnade på den här sidan. Nu är jag ingen ekonom, så ha detta i bakhuvudet för all del. Men här går då filmen att köpas, för privat bruk 49:- respektive för skola/institution, då summan hamnar på 625:-! Jag är väl medveten om vilka omständigheter som hör till här, men det jag vill kritisera är hur ofantligt dyrt det är att sända ut ett sådant här viktigt budskap inom skolans väggar? Frågan om publicerings-och användarskydd är väl ett annat ämne att diskutera. Men vem väljer att köpa dessa filmer? Då man i dagsläget enbart är ett gratisklick ifrån? Det gör mig frustrerad att dessa ämnen inte uppmärksammas ytterligare och att resurser istället läggs på "ytliga" verksamhetsproblem. Egentligen borde man "stödja" detta så gott man kan med att bidra genom att själv köpa filmen, i alla fall för privat bruk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0