¬ Medmänniskan, vart finns han?

 

Ja! Det förstår jag, detta gör mig också hysteriskt upprörd. Min syster tipsade mig om detta videoklipp för ett tag sedan och tyckte att jag skulle lägga upp den på bloggen, men jag "tappade" bort den... Men här är den nu, och ja, vad ska jag skriva? Det är helt absurt att människor bara kan gå förbi! Jag bär inte på sådana principer och värderingar inom mig att jag bara skulle ignorera och fortsätta gå. Jag vet inte, har människor inte hjärta? Bär de inte på empati? Nja, jag tror nog inte fallet är så riktigt, det handlar om vad för normer människor i landet egentligen bär på, det är andra regler och värderingar som kopplar samman till varför människor agerar som de gör, man vet ju inte riktigt vad som har hänt här! Och då menar jag hur folk egentligen tänker?! jag försöker inte på något vis ta parti eller beskydda detta handlande, men från mitt håll ser jag det givet att det är flickan som är offret, men kan också vara männen som körde över? Allt kan ses från två perspektiv. Kanske är folk rädda och så fega för att agera? Men detta utgör ändå inte i min vildaste fantasi hur man kan låta detta hända?!!! Bromsa bilen? Gå ut och se till att flickan är okej och ta på dig skulden och konsekvenserna!! Alla människor felar, men att rätta till sina misstag är det medmänskliga att göra i detta fall! Och ännu mer upprörd blir man mot slutets gång av klippet då flickan verkligen fått allvarliga skador för resten av sitt liv! Nej, jag klarar inte av sådana här klipp! Usch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0