¬ Luciamys

"Dygnade" i natt...om detta ens är ett ord som existerar vet jag ej...(?)
Jag kunde inte sova, för mycket tankar som snurrade i huvudet...men till slut kom det bara :) något jag var tvungen att göra. Så jag klev upp från sängen, vad för annat val gör man när man ändå vrider och vänder på sig?`Packade ner ALLA böcker jag lånat från biblioteket (japp de ska tillbaks). Nu lämnar jag C-uppsatsen bakom mig, tills vidare...det blir bäst så, jag behöver verkligen en paus i mina studier, har blivit alldeles för ohanterbart för mig just nu. Tidsramen har redan fallerat för mig, att ujag parallellt arbetade med både min B & C-uppsats gjorde väl inte saken bättre heller, men jag trodde verkligen att jag skulle klara av det! Jag ser det inte som att jag har misslyckats, utan som att jag verkligen är mån om mina studier och den kunskap som jag vill förädla. Det är MIN utbildning, som JAG tar lån för, för att JAG ska lära mig något...dessutom vill jag kunna prestera mitt yttersta och visa mitt fullaste, det vill väl de felsta? Jag har en god idé som jag inte ska tappa bort eller tron på, så examen får vänta tills vidare för min del. Efter detta talade jag med studievägledare x1 x2, så nu har jag sprungit hela dagen och försökt få tag på diverse personal, handledare (gud vad många handledare jag har föresten) och skickat massa mail! Så, nu var det stämplat.


Regnet öste ner ju ner idag, och blåste som tusan gjorde det också (tur att jag köpte mina rosa stövlar när jag jobbade på förskolan, en klar investering), så jag beslutade mig för att tröstshoppa i Nordstan och titta efter eventuell julklapp till baba - mormor/farmor (även här 1 & 2) haha, märkte dock att jag glömt kortet hemma, så blev lite smått grinig, men mamma löste det och kom in till stan och gjorde mig sällskap :) Slänger antagligen in en och annan bild imorgon. REA, var det gott folk, behöver jag säga något mer? Mamma: "När jag är med dig shoppar jag alltid massor till mig själv, men när jag går själv köper jag enbart till andra". Hahha min älskade underbara mami, jag är EXAKT likadan, det är det som är det komiska! Det kan te sig att jag shoppar mycket, kanske jag gör, men oftast inte till mig själv utan andra, men när jag är med min mamma så är det som att täckningen aldrig tar slut på kortet! :D haha vi har den inverkan på varandra. Härligt värre. Haft jättemysigt med mamma idag, inte ofta vi verkligen hinner gå och göra saker tillammans, värdesätter dessa stunder till max! Köpte hem oss fika och jag fixade min egen frappé/latte :) Helt slut är jag också, den MAN som påstår att shopping inte är en SPORT ska få med mig att göra, är exhausted!!! Och nu ropar verkligen sängen (och hello kitty) på mig, i natt kommer jag somna gott :) Hoppas alla har haft en trevlig Lucia och bjudits på skön sång, pepparkakor och lussekatter :D


Det roliga är att jag äter russin vanligtvis, men inte när det är inbakade i lussekatterna? Haha, ibland undrar man...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0