¬ Kondomföretag bifogar vänförfrågan från ditt ofödda barn

Hur skulle du reagera om du fick en vänförfrågan på Facebook från din ofödde son eller dotter?

 

Ett brasilianskt kondomföretag har kommit på en marknadsföringsidé som verkligen sticker ut – men som också bryter mot Facebooks regler. Företaget anser att detta är ett "sött" sett att reklamera deras företag på? Mannen som har uppmärksammat detta är Leonel Marjavaara, som bloggar för DN.se (LEONELS GULDKORN). Detta skriver han på sin blogg:

 

Kondomtillverkaren Ollas nya reklamkampanj går ut på att de slumpmässigt väljer ut män på Facebook och skapar en profil med samma namn men med tillägget ”Jr”. Sedan skickar de en vänförfrågan till ”pappan” som med all säkerhet går in på sin bebis profil där han får se en länk till företagets hemsida. Samt texten ”Avoid surprises like this one. Use Olla condoms”.

 

AdVerve ifrågasätter en annan tänkvärd sak med kampanjen: varför skulle ditt barn uppmuntra dig till att hindra honom från att bli till? ”Weirder than getting a FB add from your hypothetical baby: said baby encouraging you not to conceive it. There’s something wrong with this picture, but I’m not gonna look too closely because ideas are the devil’s workshop.”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0