¬ För vi är vardagshjältar!

FÖR DET VIDARE

"Forskning visar att det som har mest betydelse för en elevs lärande är läraren. Förskollärarens pedagogiska arbete för att stödja och stimulera barnens utveckling har motsvarande betydelse."

Manar folk att titta på VIDEO 1 och VIDEO 2
Här är också en kortare version för de lata ;)
Jag blev jätteberörd och några tårar kom ut, barn inspirerar mig, berör mig, detta berör mig otroligt mycket!


Skolverket står bakom satsninge fördetvidare.se som har kommit till efter ett regeringsuppdrag. "Syftet är att attrahera fler med ett genuint intresse för pedagogik och lärande till lärar- och förskolläraryrkena." Att uppmuntra fler människor till att söka sig till att utbilda sig till lärare. Lärare är minst sagt lika viktigt som läkaryrket, därav man nu inför denna lärarlegitimation, detta kan du läsa vidare om här och här.


Vi behöver fler pedagoger och lärare! Gör testet och se om det är du?
Jag fick grundlärare, psykologi, svenska, bild och form och modersmål :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0