¬ För den som har nuddat vid döden, inser hur kort livet är

Livet kan kännas som en evighet när man är barn, men en dag står du där...

 

Vad innebär det att leva för dig?

Ställ den frågan till dig själv med ett öppet hjärta och svara innerligt.

För mig innebär det att leva för min familj, för att påverka dem i min närhet och för att sedan hjälpa medmänniskan. Det jag tänker på mest i detta fall är att fler borde ta steget till att forska, vi slänger ut pengar och sponsrar med ekonomiskt stöd till otroligt mycket onödigt skräp, när vi egentligen borde lägga pengarna på saker som får oss att leva, inte dö!

 

Jag hade diskussion med min styvpappa häromdagen, om rädslan att ännu en gång möta döden, om hur kort livet egentligen är. Han sa då till mig: Livet kanske känns kort, men det är det inte, det är det längsta livet du kommer att få. Ingen vet hur länge man lever, eller hur länge det är menat att vi ska leva. Var och en har sin egen livsplan. Du har fått gåvan att leva. Så varför lever vi inte? Vi gömmer oss bakom murar, stängda dörrar och isolerade rum...

 

Min morfar dog i cancer, likaväl min farfar, sedan vet jag inte hur långt bakåt det sträcker sig riktigt, men jag vet väl att det finns anlag av cancer i mina gener... Titta på videon, och fundera sen på hur du behandlar dem som verkligen bryr sig om dig. Ger du dem verkligen tillräckligt med respekt, närhet och kärlek? Jag vill att folk ska uppskatta mig, oavsett vilken tidsram jag har eller vad framtiden har planerat för mig. Dö inte för dem du hatar, lev för dem du älskar och slösa inte bort energi på onödiga ting! ♥

Men det är okej att känna!

Engelsk version

(Scrolla ner för svenskt tal)


Svensk version



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0