¬ Vårpluggandet är igång!

Therese: "Det är en humla i min lägenhet, nu är det våååår"

Vart ute i den härliga solen idag och pluggat! Man studerar så mycket mer effektivare när man befinner sig utomhus!
Har påbörjat pluggandet inför duggan (en dugga är en mindre skritflig deltentamen) vi ska ha, där vi ska studera in viktiga begrepp som förekommer under kursens gång för att få en mer förståelse för dem. De är också ett sätt för kursledarna att se hur studenterna förhåller sig till dessa begrepp. Men studera begrepp är ju inget man direkt tycker är jättekul, checka in bara dessa liksom;
¨

24. auktoritativ/auktoritär (s 215)

25. situerat lärande (s 42-43 mm)

26. autentiska aktiviteter (s 43)

27. distribuerat lärande (s 44)

28. lärande som deltagande i en praxisgemenskap (s 46, 64,…)

29. mediering (s 45f)

30. medierande redskap (s 45-46)

31. överföringsmetaforen (s 49)

32. dialogism vs monologism (s 65f, s. 104, s.109 mm)

33. talgenre (s 102f)

34. intersubjektivitet (s 123f, s.150f)

35. intersubjektiva rum (s 150f)

36. appropriering (s 79, s 173)

37. IRF-strukturen (s 168f)

38. asynkrona diskussioner (s 295f)

39. flerstämmighet (s 307f)

40. ömsesidiga skillnader (s 309)

 

Sammanlagt ska vi studera in 40 begrepp...det blir ju ingen enkel match att sätta in alla dessa i ett sammanhang, det blir rejält tentaplugg den här veckan! Men härligt värre med sol! :) hoppas värmen håller i sig nu...då ska jag plugga ute hela veckan! :D







Kommentarer
Postat av: Fröken iDA

Käre tid! Det är inte länge sen jag pluggade, men känner knappt igen de där begreppen... :-S Vad läser du för kurs?

2011-04-19 @ 21:21:53
URL: http://jagvillintevaratretti.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Fast nu i efterhand kan jag känna att jag överdrev lite granna, hälften av dessa begrepp kunde jag ändå beskriva och sätta i ett sammanhang på något vis utan att läsa i litteraturen! haha

2011-04-20 @ 02:27:16
URL: http://paintthenurserypink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0