¬ Tystnad är bättre än "meningslösa" ord?

GÄSTBLOGGARE SÖKES: BARN OCH UNGA!

Jag har nu i veckan skapat dessa nya kategorier:

JAG VILL SÄGA NÅGOT!
Denna kategori är inriktad för er som går i grundskolan.
Glappet mellan förskolan och den dagen du första gången kliver in i grundskolan korridorer är något som både kan vara okänt, skrämmande, nervpirrade och roligt! De händer mycket under dessa år, både pojkar och flickor kommer in i puberteten, vad ni lär er i skolan kommer ha stor påverkan när ni kommer ut i samhället. Kunskapsnivån är som högt under grundskoleperiod anser jag!

ORDET ÄR MITT!

Denna kategori är inriktad för er som går på gymnasiet.
Gymnasium är en frivillig skolform som du själv tar ställning eller avstånd till. Det är ett kliv från barndomen in till vuxenlivet. Tankar som: vad vill jag göra för resten av mitt liv? Vad för yrkesval ska jag välja? kommer upp tidigt givetvis, men gymnasietiden är en av den bästa tiden under dina skolår då du utvecklar mer kunskap inom de område du är intresserad av...Vart för framtiden er?

Vi alla går inte samma vägar, men jag vill att vi ska kunna mötas halvvägs!



Ska förklara lite mer ingående varför jag gör detta. Detta skulle betyda mycket för mig och inte bara mig. Min framtida roll som pedagog är att motivera, finnas där som stöd för alla barn och unga. Jag vill göra en insats, jag ser inte pedagog eller lärare som bara ett yrke, det är en livsstil att vara lärare idag! Det är ett komplext och inte så lätt yrkesval, men det är mitt val! Och jag har valt att bli det av en anledning...


Era ord betyder

Jag tycker det är oerhört viktigt att få sin röst hörd, att någon lyssnar, läser och kommenterar det man har att säga... Var inte oroliga över att inte få några kommentarer, kommentarer kommer ni få! Det kan vara alltifrån vad du tycker är roligt, dåligt eller bra med skolan, dela ett minne från klassrummet, vänner eller varför inte spela in ett videoklipp? Du bestämmer! Det ger inte bara ungdomar idag en chans att få yttra sig utan också kanske skriva av sig, eller skriva en åsikt om någonting man har som man kanske annars inte "vågar". Det jag hoppas på är att detta ska skapa inte bara en mötesplats utan också en sorts inblick i vad andra tycker, att det finns likheter precis som olikheter, att barnen betyder så fruktansvärt mycket till vårt samhälle och det är ni som är framtiden!

Om ni/du är intresserad av att gästblogga i min blogg eller om du vet någon annan som kanske är det, posta gärna en kommentar i det här inlägget :) och sprid gärna vidare! Jag vill göra detta till något meningfullt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan man vara anonym ?

2011-04-27 @ 19:06:20
Postat av: Sandra

Sv: Självklart kan man vara anonym om man vill eller känner för det!

2011-04-27 @ 19:19:30
URL: http://paintthenurserypink.blogg.se/
Postat av: Linn

Gästblogga om vadå isf? :) Låter bra iallafall!

2011-12-14 @ 20:50:47
URL: http://onegirlsthoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0