¬ Get out of BED!!

GOD MORGON ALLA VACKRA!

Idag har man inte alls lust att ens resa sig ur sängen och det har inte gjort heller för den delen :P hahah vissa dagar vill man bara ligga kvar och gosa in sig i täcket och andas in de rena lakanen, god det luktar ju så himla gott! Ska alldeles strax gå upp och koka mitt efterlängtade kaffe. Det är nästan det mysigaste på " morgonen", (nu eftermiddag dock) en av de rutiner som är ett måste på morgonen! Innan jag gör detta tänkte jag passa på att skriva några radera om:

HUR I *PIP* TAR MAN SIG UR SÄNGEN? Jaao...

 

"Jag orkar inte idag!" "Jag har verkligen ingen lust" "Är för trött"

Vad gör man? Hur sparkar jag mig själv i baken?


  • Är du för trött, har du antagligen fått för lite sömn, vilket du enbart har dig själv att sylla egentligen, se till att försöka gå och lägga dig i tid idag istället. Och något de hela tiden påminner oss om på lärarprogrammet: PLANERING PLANERING PLANERING!
  • Tänk också på hur du är som person, snoozar jag? Hur många timmars sömn tror jag mig behövas per natt egentligen? Försök hitta dig ett system som fungerar för dig. Snoozning har man ju läst mycket om att det inte alls ska vara bra för en osv. Men för mig funkar det! Så här gör jag: Om jag har en föreläsning som börjar kl. 9 säger vi, då räknar jag först in, resetiden, kaffekokning + frukost, lite avslappning/varva ner innan jag ska gå utanför ytterdörren och till sist då själva snoozningen! Jag fungerar på följande vis att jag räknar "in" min snoozning. Så börjar jag alltså 9, så ställer jag klockan på 6, då jag vet att jag somnar om ungefär 1 timme, det brukar vara lagom för mig .... detta är ingen bra taktik egentligen, men den fungerar på MIG! Så jag säger, ni måste hitta det som känns bra för er, så ni mår bra när ni vaknar :)
  • KOLLA INTE UT UR FÖNSTRET DET FÖRSTA DU GÖR! Vädret påverkar hur du känner inför att gå ut, och låt inte vädret förstöra för det är faktiskt inte skolans fel! Skolan styr inte väderprognosen, även om man gärna skulle vilja skylla på det ;)
  • Försök att dagen innan "planera" in någonting som du ser jättemycket fram emot dagen efter, något du absolut måste göra så fort du vaknar, detta gör att du kanske känner en viss mer motivation till att stiga upp ur sängen.
  • Hungrig brukar man ju vara på morgonen, jag vet i alla fall det att vissa dagar står inte magen ut att ligga kvar för den skriker efter mat, annars brukar jag vara rätt så kass på att äta frukost själv faktiskt...men för er där ni vet att en matbit kan locka, så följ matspåren ut i köket.
  • Toalettbesök på morgonen! Do I need to say more? Tänk på det, tänk på rinnande vatten....SPRING OCH KISSA! Då lär du vakna till ;)

Det är det jag hinner att skriva för stunden, för nu måste jag faktiskt kila, plikten kallar ju! =)

Vill önska alla studenter en grymt bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0